Przewodnik

Twoja Pierwsza Przesyłka Amazon FBA

Ten artykuł ma na celu pomóc Ci przygotować Twoją pierwszą wysyłkę produktów do Amazon FBA. Ponieważ Amazon ma dość surowe wytyczne dotyczące wysyłki, prześledzimy ich wymagania dotyczące przygotowania, pakowania, etykietowania i dostawy.W ten sposób będziesz mieć pewność, że pierwsza wysyłka i doświadczenie z Amazon FBA przebiegną pomyślnie.

Jeśli sprzedaż na Amazon jest dla ciebie całkowicie nowym zagadnieniem, musisz przede wszystkim zarejestrować się jako sprzedawca na Amazon. Wystarczy postępować zgodnie z instrukcją krok po kroku, aby utworzyć konto sprzedawcy Amazon. Kiedy będziesz gotowy do wystawienia swoich produktów, wybierz opcję Fulfillment by Amazon (FBA). Dzięki tej opcji Amazon będzie przechowywać, pakować, przygotowywać i wysyłać produkt do kupującego, a także zarządzać obsługą klienta i zwrotami. Twoim obowiązkiem jako sprzedawcy będzie tylko monitorowanie zapasów i uzupełnianie dostaw w razie potrzeby.

Zarys procesu wysyłki Amazon FBA

Poniżej przedstawiamy proces sprzedaży Twoich produktów w opcji FBA (Fulfillment by Amazon). Wykonaj poniższe czynności, aby upewnić się, że pierwsza przesyłka Amazon FBA przebiegła prawidłowo:

  1. Zdecyduj, jakie produkty chcesz sprzedawać na Amazon FBA (i skontaktuj się z dostawcą)
  2. Zarejestruj się, aby uzyskać konto sprzedawcy Amazon
  3. Wypisz produkty, które chcesz sprzedać na Amazon FBA, i utwórz plan wysyłki za pośrednictwem swojego konta sprzedawcy
  4. Wybierz spedytora, który zajmie się transportem od twojego dostawcy do określonego Centrum FBA (twój wybrany spedytor musi znać i być w stanie spełnić wymagania Amazon dotyczące przygotowania przesyłki, pakowania, etykietowania i dostawy twoich produktów)
  5. Dostawa twoich produktów do wyznaczonego Magazynu FBA

Ten artykuł skupi się na krokach 3-5 i znajdziesz w nim wszystko, co musisz wiedzieć, aby Twoje produkty zostały pomyślnie dostarczone do Centrum FBA.

Stwórz swój Plan Wysyłki na Amazon

Gdy masz już wszystko przygotowane do wysyłki produktów do magazynu Amazon FBA, zaloguj się na swoje konto sprzedawcy Amazon i stwórz nowy plan wysyłki. Po pierwsze musisz określić produkty, które chcesz wysłać do Amazon. Następnie musisz określić, czy sprzedajesz „produkty pojedyncze”, czy „produkty pakowane wspólnie”. Zakreśl „produkty pojedyncze” (ang. invidual items), gdy wysyłasz paczki zawierające jeden lub więcej produktów o różnej ilości i stanie. Wybierz opcję “produkty pakowane wspólnie” (ang. case-packe products), jeśli wszystkie produkty w przesyłce mają ten sam kod SKU (unikalny identyfikator produktu) i stan,czyli każda przesyłka zawiera tę samą ilość produktów, które zostały wstępnie zapakowane przez producenta. Następnie musisz przejść przez sześciostopniowy proces tworzenia planu wysyłki:

  1. Wybierz ilość dla każdego produktu
  2. Przygotuj produkt zgodnie z wytycznymi w zależności od rodzaju produktu
  3. Wydrukuj etykiety
  4. Sprawdź i potwierdź swoją przesyłkę do magazynu FBA
  5. Wybierz sposób wysyłki wraz z danymi przewoźnika. W tym kroku określ także liczbę przesyłek i wydrukuj etykiety wysyłki. (Jeśli Twoja przesyłka kwalifikuje się do programu Amazon Partnered Carrier, jest to również miejsce, w którym planujesz i płacisz za wysyłkę)
  6. Podsumowanie procesu wysyłki, w którym możesz przejrzeć zawartość swoich przesyłek oraz śledzić przesyłkę i jej status odbioru w magazynie FBA

Możliwe opcje

W przypadku etapu 2 i 3: Jeśli nie chcesz samodzielnie przygotowywać i/lub etykietować swoich produktów, Amazon FBA oferuje obsługę za opłatą za pośrednictwem usługi FBA Label Service i usługi przygotowawczej FBA. Po prostu wybierz „Amazon” w rozwijanym menu „kto przygotowuje” (ang. who-prepares) i/lub „Amazon” w menu rozwijanym „Kto-etykiety” (ang. who-lebels). Aby uzyskać więcej informacji na temat opłat i ich wysokości, sprawdź ten link.

Uzyskaj szczegółowe informacje na temat tworzenia pierwszego planu wysyłki tutaj.

Na koniec sprawdź, czy Twój plan wysyłki jest dokładny i czy jest zgodny z produktami, które chcesz wysłać do Amazon. Kiedy będziesz zadowolony, zatwierdź swoje przesyłki. Na podstawie Twojego Planu wysyłki, tj.jakie produkty wysyłasz, a także skąd je wysyłasz, Amazon przypisuje Ci Centrum realizacji zamówień. Innymi słowy, nie masz wpływu na magazyn Amazon FBA, do którego będziesz wysyłał.

Jeśli jesteś zadowolony z przygotowanego planu wysyłki, Twoim kolejnym krokiem jest rzeczywista wysyłka produktów.

Wysyłka Twoich Produktów do Centrum Realizacji Zamówień

Wysyłając swoje produkty do magazynów FBA, masz trzy opcje:

  1. Wysyłka do Centrum Realizacji Zamówień Amazon z firmą spedycyjną
  2. Twój dostawca może wysłać twoje produkty bezpośrednio do Amazon
  3. Możesz wybrać opcję wysyłania z przewoźnikami partnerskimi firmy Amazon za pośrednictwem programu „Partnered Carrier” (Dostępne tylko dla małych przesyłek paczkowych i na rynkach Amazon European)

Bez względu na to, którą opcję wybierzesz, niezbędne jest spełnienie wymagań Amazon dotyczących przygotowywania i etykietowania. Jeśli nie, możesz ryzykować, że Amazon odrzuci twoją przesyłkę, powodując utratę mnóstwa twojego czasu i pieniędzy.

wysyłka do Amazon FBA

Twój dostawca zajmuje się przygotowaniem, pakowaniem i etykietowaniem towarów

Jeśli twój dostawca wysyła produkty bezpośrednio do Amazon, może to zaoszczędzić wasz czas i pieniądze, gdy usuniesz „pośrednika”. Zamiast tego musisz dokładnie pouczyć swojego dostawcę o wytycznych Amazon dotyczących przygotowywania i etykietowania oraz przekazywać etykiety dostawcy, aby prawidłowo oznaczać produkty. Wszystko musi być idealnie dopasowane do warunków dostawy w magazynie Amazon. Oczywiście, jest to możliwe, ale nie zalecamy tego rozwiązania dla przesyłek innych niż małe przesyłki paczkowe.

Inną kwestią, którą należy wziąć pod uwagę, jest fakt, że jeśli dostawca wysyła twoje produkty bezpośrednio do Amazona, potencjalnie ryzykujesz, że gdy twój dostawca zapozna się z wymaganiami i procedurami FBA, nic go nie powstrzyma od wycięcia cię z całego procesu i sprzedaży swoich produktów bezpośrednio do Amazon.

Wreszcie, jeśli zdecydujesz się na to rozwiązanie, upewnij się, że dostawca dostarcza twoje produkty z opłaconymi cłami (incoterm DDP), ponieważ Amazon nie zapłaci żadnych opłat za przesyłkę ani opłat celnych w Twoim imieniu.

Wysyłka do Amazon z firmą spedycyjną

Logistyka dostarczania produktów do Amazon FBA może potencjalnie pochłonąć ogromną ilość czasu, energii i pieniędzy. Dlatego absolutnie konieczne jest, aby Twój spedytor rozumiał proces wysyłki międzynarodowej towarów do Centrum Realizacji Zamówień Amazon.

Gdy przesyłka przekracza w przybliżeniu 135 kg, nie opłaca się korzystanie ze znanych usług kurierskich (ekspresowych), takich jak DHL, UPS, FedEx itp. Zamiast tego, w przypadku większych przesyłek zagranicznych, należy znaleźć spedytora do obsługi przesyłki od twojego dostawcy do magazynu Amazon FBA.

Zadania spedytora

Spedytor będzie przede wszystkim w stanie koordynować każdy etap procesu wysyłki, co może być bardzo pomocne, jeśli nie masz doświadczenia w branży spedycyjnej. Dodatkowo, jeśli skorzystasz z usług spedytora, który zna zasady FBA – którą zdecydowanie zalecamy – mogą (nawet) przygotować twoje towary do płynnej dostawy w Amazon. Może to obejmować, ale nie ogranicza się tylko do:

  • Sprawdzenia twoich towarów pod kątem uszkodzeń
  • Upewnienia się, czy rozmiar opakowania i waga nie przekraczają wymagań Amazon
  • Oznaczenie twoich przesyłek zgodnie z wytycznymi FBA
  • Zapakowanie przesyłki na paletach, w tym folię stretch i etykiety
  • Umówienie terminu na dostawę
  • Transport produktów do określonego centrum realizacji zamówień Amazon

Oczywistymi zaletami tych rozwiązań jest to, że Ty (tzn. Twój spedytor) ma możliwość kontroli jakości twoich produktów. Masz także pewność, że normy Amazon dotyczące pakowania i etykietowania, zostały spełnione. Tym samym zmniejszasz ryzyko odrzucenia przesyłki przez Amazon FBA.

Amazon FBA transport

Minusem tego rozwiązania jest dodatkowy koszt, jaki zapłacisz „pośrednikowi” za przygotowanie twoich produktów lub dodatkowy czas, który musisz poświęcić na zrobienie tego samodzielnie, jeśli produkty zostały wysłane na twój adres, jeśli zrezygnujesz z usług spedytora w tej kwestii. Dodatkowo powstaje koszt dodatkowej manipulacji między dostawcą a Centrum Realizacji Zamówień. Jednak z naszego doświadczenia wynika, że warto wydać trochę więcej, ponieważ wiele rzeczy w tym procesie może pójść nie tak. Powierzając swoje produkty spedytorowi, posiadającemu doświadczenie z Amazon FBA, zyskujesz czerpiąc z ich wiedzy i zasobów, a także zagwarantujesz, że Twoje produkty dotrą bezpiecznie do docelowego miejsca.

Amazon Program Przewoźników Partnerskich

Jeśli masz tylko niewielką przesyłkę, możesz kwalifikować się do korzystania z programu Amazon Partnered Carrier – Program Partnerskich Przewoźników Amazon w zależności od miejsca wysyłki i wielkości przesyłki.

Aby zakwalifikować się do programu Amazon Partnered Carrier, długość opakowania nie może przekroczyć 75 cm, a maksymalna masa do przejścia bez dalszych wymagań to 15 kg. Jeśli twoja paczka waży od 15-30 kg, musi być oznaczona etykietą „Ciężka przesyłka/ podnośnik” (ang. „Heavy Package/Team Lift”) widoczną zarówno z góry, jak i z boków każdego ciężkiego opakowania.

Program Partnered Carrier pozwala Sprzedawcom na Amazon korzystać z kurierskich stawek negocjowanych przez Amazon. Jest on dostępny tylko w przypadku małych przesyłek paczkowych na terenie Europy. W przypadku przesyłek poza Europę należy samodzielnie zorganizować transport.

Twoja przesyłka jest większa niż połowa palety

Ponadto, jeśli twoja przesyłka jest większa niż połowa palety, musi być umieszczona na paletach. W tym przypadku program partnerski Amazon nie będzie dla ciebie dostępny. Po przekroczeniu połowy palety musisz znaleźć własnego spedytora, a pomiędzy spedytorem a centrum realizacji zamówień musi zostać ustalony termin dostawy.

Dowiedz się więcej o programie partnerskim Amazon tutaj.

Jeśli zdecydujesz się na wysyłkę z programem partnerskim Amazon, musisz skontaktować się z przewoźnikiem sam i zaplanować odbiór. Aby uzyskać więcej informacji na temat planowania terminu z UPS, kliknij tutaj.

Teraz kluczowa część korzystania z usługi Amazon FBA: Przygotowywanie produktów zgodnie z wymaganiami Amazon. Niezależnie od tego, czy robisz to samodzielnie, czy też zlecasz to osobie trzeciej, ważne jest, aby zrobić to prawidłowo aby uniknąć odrzucania produktów przez Amazon.

wskazówki i wymagania

Wytyczne wysyłki FBA: Jak przygotować produkty do wysyłki

Na pierwszy rzut oka wymogi wysyłki Amazon dotyczące wysyłania produktów do centrum realizacji zamówień mogą wydawać się skomplikowane i przytłaczające. Aby wszystko działało sprawnie, ważne jest, abyś przygotował i oznaczał swoje produkty zgodnie z wytycznymi Amazona. Jeśli tego nie zrobisz, Amazon może odmówić przyjęcia twojej przesyłki, gdy dotrze ona do wskazanego magazynu FBA, Poniżej znajdziesz informacje, z którymi musisz się zapoznać.

Wymagania dotyczące przygotowania przesyłki

Gdy rejestrujesz produkty na swoim koncie sprzedawcy Amazon, Amazon oferuje szczegółowy przewodnik dla produktów, które wymagają specjalnego opakowania i przygotowania bezpośrednio online.

Lista specjalnych kategorii przygotowania obejmuje produkty:

  • Kruche
  • Ciecze/żele
  • Tekstylia
  • Plusz/produkty dziecięce
  • Ostre przedmioty
  • Małe przedmioty
  • Dla dorosłych

Niezależnie od tego, czy sprzedajesz produkty dla dzieci, płyny czy delikatne przedmioty, Amazon ma wytyczne dotyczące wszystkiego. Samouczki wideo dotyczące przygotowania FBA można znaleźć pod tym linkiem.

Etykiety i kody kreskowe – wymagania

Amazon FBA rozróżnia produkty, które musisz sam oznaczyć, i produkty, które zawierają już odpowiedni kod kreskowy producenta. Te ostatnie określają mianem „Stickerless, Commingled Inventory”, a zatem są produktami, które można wysyłać do magazynu FBA bez konieczności uprzedniego ich etykietowania. Poniżej wyjaśnimy Twoje dwie opcje kodów kreskowych do wysyłki do FBA:

  1. Użyj kodów kreskowych producenta (tylko w przypadku kwalifikujących się produktów)
  2. Drukowanie kodów kreskowych/etykiet Amazon z konta sprzedawcy Amazon

Kody kreskowe producenta

Niektóre produkty kwalifikują się do używania kodu kreskowego producenta.Jeśli wybierzesz tą opcje, kod kreskowy producenta będzie używany do identyfikacji i śledzenia Twoich zapasów w trakcie procesu Amazon FBA. Zwróć uwagę, że kiedy wybierzesz tę opcję, twoje produkty będą zmieszane z produktami innych sprzedawców tych samych produktów.

W praktyce oznacza to, że jeśli klient kupi jeden z twoich produktów, Amazon wyśle produkt, który jest dostępny najbliżej określonego klienta – nawet jeśli nie będą to „twoje” produkty. Oznacza to, że nie wysyłasz  tego konkretnego produktu do Centrum Amazon FBA, z którego zostanie wysłany do kupującego. W takim przypadku Amazon przypisze ekwiwalentny produkt ze swojego inwentarza sprzedawcy, którego produkt został użyty do realizacji zamówienia klienta, i oczywiście, jak zwykle, otrzymasz opłatę za sprzedaż.

Etykiety Amazon FBA

Wreszcie, jeśli użyjesz kodu kreskowego producenta jako opcji etykiety, pozwoli to Amazonowi zapewnić szybką wysyłkę tego konkretnego produktu. Zaoszczędzi także twój czas i pieniądze, ponieważ nie musisz samodzielnie umieszczać kodów kreskowych Amazon na swoich produktach.

Warunki dotyczące produktów

Kody kreskowe odpowiednich producentów obejmują UPC, EAN i ISBN, a aby móc z nich korzystać, produkt musi spełniać następujące warunki:

  • Twój produkt(y) musi być nowy
  • Produkt(y) musi mieć pojedynczy, możliwy do zeskanowania kod kreskowy, który odpowiada pojedynczemu ASIN (kodowi Amazon) w katalogu Amazon
  • Twój produkt(produkty) nie może mieć daty ważności
  • Produkt(produkty) nie może być konsumpcyjny lub miejscowy (np. Krem, szampon lub kosmetyki)

Samodzielnie etykietujesz swoje produkty

Jeśli twoje produkty nie kwalifikują się do zastosowania etykiet producenckich, musisz oznaczyć swoje produkty etykietami FBA. Musisz także przestrzegać wymogów etykietowania Amazon, aby Twoja przesyłka dotarła do centrum Amazon szybko i bez problemu.. Kody kreskowe Amazon obejmują ASIN i FNSKU.

Podczas tworzenia planu wysyłki, w kroku trzeci masz możliwość wydrukowania etykiet. Będziesz musiał je przesłać do swojego spedytora, jeśli sam nie etykietujesz produktów (i pudełek).

Wymagania dotyczące etykiet

Każdy z Twoich produktów wymaga etykiety skanowalnej – dotyczy to wszystkich pojedynczych produktów. Dla przykładu – jeśli masz duże pudełko z 10 zestawami słuchawek, każdy zestaw musi być opatrzony kodem kreskowym, nie wystarczy tylko oznaczenie pudełka, zawierającego twoje produkty . Ponadto ważne jest, aby etykieta była umieszczona na gładkiej powierzchni i obejmowała wszystkie istniejące kody kreskowe. Nie umieszczaj etykiety na rogach, zakrętach i krawędziach. /może to wpłynąć na możliwość ich skanowania i może spowolnić proces odbioru, ostatecznie opóźniając dostępność twoich produktów na sprzedaż.

W przypadku produktów wymagających dodatkowego przygotowania, takich jak pakowanie w worki lub folia bąbelkowa, należy upewnić się, że etykiety można skanować bez otwierania opakowania. Dotyczy to również produktów oznakowanych przez producenta. Co więcej, kody kreskowe etykiet nie mogą być rozmazane, wyblakłe ani podarte, ponieważ nie będzie możliwe ich skanowanie. To samo dotyczy oznaczania pudełek wysyłkowych: Etykiety muszą znajdować się na górze pudełka (pudełek), poza zagięciami, krawędziami lub rogami, a jeśli korzystasz ponownie z pudełek, upewnij się, że przykrywasz stare etykiety.

Obejrzyj poniższy film, aby zapoznać się z wymaganiami dotyczącymi oznaczania produktów:

wymagania Amazon odnośnie etykietowania

Wymagania odnośnie palet

Jeśli dostarczasz palety do centrum Amazon Fulfillment Center, należy pamiętać o następujących wymaganiach:

  • Dostarczając palety do centrów realizacji zamówień w krajach UE, musisz mieć pewność, że ma ona wymiary 80 x 120 cm (standardowa europejska paleta).
  • Inne rozmiary palet zostaną odrzucone.
  • Maksymalna wysokość palet jednopoziomowych to 1,7 m i 1,5 m dla palet dwupoziomowych (w tym wysokość palety)
  • Palety nie mogą przekraczać 500 kg masy brutto, w tym masa palety
  • Muszą być owinięte folią z przezroczystego plastiku
  • Palety, które uczestniczą w handlu międzynarodowym muszą być zgodne ze standardem ISPM15 (palety poddane obróbce cieplnej)
  • Maksymalna waga każdego kartonu na palecie to 15 kg. Jeśli przekracza limit 15 kg, musi być wyraźnie oznaczony jako „Ciężki” na górze i na bokach pudła
  • Wszystkie przesyłki inne niż małe paczki muszą być umieszczone na paletach
  • Palety zawierające mieszane, ale wizualnie podobne produkty muszą być oznaczone jako „mieszane towary” lub „różne numery SKU”
  • Wszystkie palety muszą zawierać następujące informacje w prawym górnym rogu po jednej ze stron:
    – Nazwa Dostawcy
    – Do i z (adresy)
    – Numer(y) zamówienia
    – Liczba kartonów
    – Liczba palet („Paleta #___ z ___.”) numer palety i ilość palet w całkowitym ładunku

umawianie dostawy Amazon FBA

Wymagania odnośnie do planowania czasu dostawy

Umawianie dostaw produktów do Amazon FBA musi również przebiegać według określonych wytycznych.

Najpierw musisz wypełnić Formularz Rezerwacji i podać wymagane informacje, takie jak liczba palet i kartonów oraz numer PO, który jest Twoim identyfikatorem Amazon. Po wypełnieniu formularza rezerwacji przekazujesz go swojemu przewoźnikowi, który następnie skontaktuje się z wyznaczonym centrum realizacji zamówień i ustali termin dostawy. Wraz z numerem PO, przewoźnik musi również podać numer PRO i numer konosamentu (B/L).

Twój przewoźnik musi złożyć zamówienie do Centrum Amazon na dostawę z co najmniej 24-godzinnym wyprzedzeniem. Jeśli zdecydujesz się na korzystanie z usług Transporteca w celu dostarczenia FBA, oczywiście będziemy obsługiwać te ustalenia w Twoim imieniu.

Z uwagi na fakt, że Amazon wymaga, aby przesyłki FBA były dostarczane w ściśle określonych godzinach – czasami późnym wieczorem i przy bardzo wąskich przedziałach czasowych – może to prowadzić do opóźnień w początkowym okresie przesyłania. Transporteca, podobnie jak każdy inny przewoźnik, nie może skontaktować się z Amazonem w celu zaplanowania terminu dostawy, dopóki towary nie dotrą do magazynu spedytora w kraju docelowym, a przedział czasowy, który daje Amazon, może potencjalnie nastąpić kilka dni po tym, Państwa produkty dotrą do nas.

Wreszcie, wymagane jest, aby wszystkie dostawy na paletach były wykonywane przez ciężarówki o minimalnej wadze 7,5 tony. Ma to na celu umożliwienie odwrócenia ciężarówki do rampy ładunkowej oraz umożliwienie dostępu do tylnej części ciężarówki dla wózków widłowych. Prywatne pojazdy, takie jak samochody, furgonetki i pickupy, nie będą przyjmowane.

Dostawa nie poszła zgodnie z planem

Nikt nie chce się martwić o przesyłki i dostawy. Dlatego ważne jest, aby zapoznać się z najbardziej typowymi problemami w procesie dostawy, które mogą spowodować opóźnienie lub nawet odrzucenie produktów. Pamiętaj o następujących błędach, aby ich uniknąć i zapewnić pomyślne dostarczenie produktów:

  • Kiedy twoje produkty nie są odpowiednio zapakowane do przechowywania
  • Gdy produkty są oznaczone niepoprawnie lub mają nieczytelne etykiety
  • Gdy przesyłka zawiera nieoczekiwane przedmioty: na przykład wiele przesyłek w tym samym kartonie, nie utworzono aukcji lub wysłano więcej niż wskazano itp.
  • Kiedy brakuje „produktów”, na przykład pudełek w punktach sprzedaży używanych jako opakowania lub jeśli zestawy produktów mają niewłaściwe etykietowanie
  • Gdy stan lub opis produktu nie pasuje do tego, co zostało określone w Amazon, na przykład złą wersja ładunku, stan lub zapakowanie
  • Jeśli wysokość twojej palety przekracza limit 1,7 m dla pojedynczej palety i 1,5 m dla podwójnej
  • Gdy niebezpieczne przedmioty stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa
  • Kiedy te same kody kreskowe są używane dla różnych produktów
  • Gdy produkty płynne nie są bezpiecznie zamknięte i/lub wyciekły
  • Jeśli wysyłasz produkty opakowane z etykietą tylko na opakowaniu zewnętrznym, podczas gdy w środku próbujesz dostarczyć wiele produktów nieoznakowanych
  • Gdy produkt zawiera więcej niż jeden kod kreskowy, ponieważ stare kody nie zostały zakryte
  • Kiedy naklejka z kodem kreskowym jest umieszczona na zewnętrznym opakowaniu i potencjalnie odpadła
  • Gdy twoje skrzynki są zbyt ciężkie bez odpowiedniej etykiety ostrzegawczej (> 15 kg)
  • Aby uzyskać krótkie omówienie ograniczeń, nakazów i zakazów, sprawdź przewodnik Amazon

Amazon FBA wymagania odnośnie do palet

Podatki i cła

Należy pamiętać, że Amazon nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek cła i podatki, którym może podlegać przesyłka. Dlatego upewnij się, że twoja przesyłka jest zwolniona z ceł lub cła została odprawiona przez służby celne. Wszelkie podatki, cła lub inne opłaty muszą zostać opłacone z góry przed dostarczeniem do Amazon – w przeciwnym razie przesyłka zostanie odrzucona po przybyciu do magazynu Amazon. Ponadto firma Amazon nie będzie występować jako odbiorca importu dla żadnych importowanych przesyłek.

Niebezpieczne przesyłki

Należy pamiętać, że Amazon FBA ma ograniczenia dotyczące określonych produktów, których nie wolno sprzedawać za pośrednictwem FBA. Poniższa lista nie obejmuje wszystkich z nich, ale przedstawia kilka przykładów:

  • Produkty HAZMAT: sprężony gaz i produkty łatwopalne. Wysyłanie baterii litowych wymaga dodatkowych informacji o produkcie
  • Produkty łatwo psujące się/o krótkiej dacie przydatności: np. testy żywieniowe i ciążowe
  • Ciężkie towary przekraczające 30 kg
  • Tytoń, pistolety, leki na receptę, alkohol, pojemniki z płynem większe niż 1L, noże

Aby zobaczyć pełną listę zabronionych produktów FBA, kliknij ten link.

Kolejny krok

Gdy Amazon odbierze i zeskanuje twoje produkty, przypisze je do Centrum FBA. Twój produkt będzie zazwyczaj dostępny w sprzedaży w Amazon w ciągu trzech dni roboczych.

Na swoim koncie sprzedawcy Amazon możesz zarówno przeglądać, monitorować i śledzić (jeśli dotyczy) Twoją przesyłkę. Wejdź na stronę „Podsumowanie” (ang. View Summary), aby śledzić swoją przesyłkę w Centrum FBA. W przypadku jakichkolwiek problemów z przesyłką, jest to również miejsce, w którym otrzymasz powiadomienie.

Jeśli po 72 godzinach Twoja przesyłka nie zostanie zaksięgowana, skontaktuj się z Centrum Pomocy Sprzedawcy Amazon (ang. Seller Support), aby uzyskać pomoc.

Amazon FBA

Amazon FBA z Transporteca

Wielu nowych sprzedawców Amazon FBA uważa, że proces wysyłki do centrów FBA jest przytłaczający – i rozumiemy, dlaczego! Jest to skomplikowany proces, który wymaga pewnej wiedzy i doświadczenia.

Transporteca jest doświadczonym operatorem. Jeśli chodzi o przesyłki FBA, obsłużyliśmy niezliczoną ilość przesyłek do Amazon.

Współpracujemy z wieloma zaufanymi partnerami, którzy w pełni rozumieją proces i wymagania dotyczące dostarczania przesyłek bez żadnych problemów do centrów realizacji  zamówień Amazon.

Podczas rezerwacji przesyłki z Transporteca upewniamy się, że wszystko, co dotyczy transportu, zostało załatwione, w tym odprawa celna. Nasi partnerzy upewniają się, że Twoja przesyłka jest odpowiednio zapakowana i oznakowana zgodnie z wymaganiami Amazon. My natomiast zajmiemy się umówieniem terminów dostaw z Amazonem w odpowiednim czasie.

Zarządzamy wszystkimi etapami pomiędzy odbiorem towaru w magazynie producenta, a odprawą dostawy w magazynie FBA. My zajmiemy się logistyką i gwarantujemy zgodność z wymaganiami Amazon – Ty możesz poświęcić swój czas na prowadzenie biznesu.

Chcesz wysłać swoje produkty do Amazon FBA? Po prostu wybierz „Amazon FBA” w menu wysyłki, gdy szukasz ofert na wysyłkę na naszej stronie.

W razie pytań zapraszamy do kontaktu.

Sprawdź FAQ dotyczące Amazona, aby uzyskać więcej informacji na temat FBA, lub przeczytaj pełny przewodnik, aby wysłać przesyłkę FBA.