Usługi kurierskie i transportowe są produktem coraz częściej wyszukiwanym w internecie. Platforma Transporteca została opracowana w celu ułatwienia spedytorom rozpoczęcia sprzedaży swoich usług online oraz umożliwia kupującym znalezienie szybkiego transportu dla ich przesyłek. Dzięki naszej stronie internetowej usługi kurierskie oferowane przez Twoją firmę będą dostępne dla klientów online w całej Europie i poza nią.
Wyobraź sobie, że oferowane przez Ciebie usługi kurierskie są rezerwowane bez konieczności poświęcania czasu na sprzedaż, negocjacje, a nawet przygotowanie ceny lub próbę ustalenia odpowiednich dopłat. Następnie wyobraź sobie, że informacje o wysyłce zostaną Ci przedstawione w standardowym formacie, gotowe do automatycznej obsługi. Pójdźmy krok dalej. Wyobraź sobie, że etykiety wysyłkowe są automatycznie generowane, a także automatycznie przekazywane do nadawcy z odpowiednimi instrukcjami. Dodatkowo, to wszystko dzieję się bez angażowania nikogo z twojego zespołu. Co byś zrobił, gdybyś nie musiał tracić czasu na fakturowanie klienta lub śledzenie płatności? W momencie dokonywania rezerwacji wygenerowano już i opłacono fakturę za transport?
Tego wszystkiego możesz się spodziewać sprzedając swoje usługi kurierskie i ekspresowe online z Transporteca. Poniżej wyjaśniamy, jak to robimy i co trzeba zrobić, aby rozpocząć współpracę z nami.
Usługi kurierskie i ekspresowe
Gdy omawiamy usługi kurierskie i ekspresowe w tym artykule, odnosimy się do usług transportowych oferowanych przez firmy kurierskie, takie jak DHL, TNT, FedEx czy UPS. Tradycyjnie, w przypadku tych usług, rola spedytora polega na odsprzedawaniu transportu faktycznie wykonywanego przez wybranego dostawcę usług kurierskich. Komercyjna i ostateczna odpowiedzialność operacyjna – w oczach klienta – pozostaje w twoich rękach.
Usługi kurierskie, z punktu widzenia spedytora są atrakcyjnym produktem transportowym, ponieważ nie wymaga on aktywów. Co więcej, spedytor negocjując cenę dla łącznej objętości przesyłek od obecnych i potencjalnych klientów może często uzyskać silną siłę przetargową. W konsekwencji może uzyskać atrakcyjne marże w porównaniu z innymi produktami transportowymi ze swojej oferty. Wadą jest to, że usługi kurierskie często są średnie lub niewielkie w porównaniu z innymi produktami transportowymi. Dlatego też nie pozwalają na to, aby ręczna obsługa takich zamówień pozostała opłacalna.
W firmie Transporteca stosujemy technologię zmniejszającą nakład pracy w zakresie ustalania cen, obsługi klienta, zespołów finansowych i zarządzania spedytorami. Jednocześnie usprawniamy obsługę i poprawiamy wrażenia klienta jako ostatecznego nabywcy transportu. Posiadamy duże doświadczenie i udokumentowane sukcesy w zapewnieniu sprawnej obsługi zamówień i klienta w imieniu firm oferujących usługi kurierskie i ekspresowe.
Jak to działa?
Gdy zarejestrujesz się jako spedytor w firmie Transporteca masz dostęp do dedykowanej aplikacji online, w której zarządzasz usługami i oferowanymi cenami online. Wszystkie wyceny na platformie są natychmiastowe, bez ręcznej interwencji, a wszystkie rezerwacje są sprzedawane po kursie faktycznym z płatnościami dokonywanymi z góry. Na początkową konfigurację oferowanych usług kurierskich należy poświęcić około godziny.
Model wyceny za usługi kurierskie i transportowe
Model wyceny stosowany w Transportece dla usług kurierskich jest ustalany metodą koszt-plus. Oferujemy dwa rozwiązania do ustalania kosztów:
- Interfejs API z dostawcą usług kurierskich
- Załadowanie na stronę arkuszy wyceny Excel
Interfejs API
Jeśli Twoje konto u dostawcy usług kurierskich obsługuje dostęp do interfejsu API, dodanie danych uwierzytelniających podczas konfigurowania konta umożliwia natychmiastowy dostęp do wynegocjowanych cen i obowiązujących opłat u dostawcy usług kurierskich. Chociaż jest to najszybszy sposób, aby uzyskać dostęp do oferowania swoich spedytorskich usług online, należy pamiętać, że jeśli nie masz jeszcze dostępu do interfejsu API, proces rejestracji i uwierzytelnia dostępu może potrwać kilka tygodni (a nawet miesięcy) dla niektórych firm kurierskich.
Arkusze wyceny
Alternatywnym rozwiązaniem, który zapewnia pełną kontrolę i natychmiastowe dodawanie stawek, są arkusze kalkulacyjne. W tym modelu wprowadzasz kraje i strefy zgodnie z umową z umową zawartą z dostawcą usług kurierskich. Następnie, po prostu możesz przesłać arkusz kalkulacyjny z wynegocjowanymi stawkami podstawowymi. Ponadto istnieje lista dodatkowych opłat za dodatkowe usługi oferowane przez dostawcę usług kurierskich, w których można dodać swoje stawki zgodnie z zawartą z kurierem umową. Metoda ta zapewnia, że obliczanie stawki podstawowej odbywa się zgodnie z metodologią konkretnej firmy kurierskiej i że odpowiednie opłaty dodatkowe są prawidłowo stosowane.
Narzut
Ostatecznym elementem przygotowania cen jest Twój narzut. Aplikacja oferuje dostęp w czasie rzeczywistym do ustawiania wysokości narzutu na podstawie wspólnych zasad z branży spedycyjnej. Jest to m. in. ustalony procent kosztów lub stała opłata za przesyłkę.
Z taryfą stawki podstawowej i opłat dodatkowych oraz ustaloną wysokością narzutów możesz sprawdzić, w jaki sposób nasza technologia natychmiast oblicza cenę sprzedaży dla każdego zapytania ofertowego. Jeśli jesteś zadowolony z wyników, po prostu klikasz”opublikuj” i w ten sposób wprowadzasz stawki za usługi online.
Otrzymuj rezerwacje za pomocą trzech kanałów
Istnieją trzy sposoby otrzymywania rezerwacji od Transporteca:
- Ten portal internetowy, dostępny w 11 językach, z ponad 100 000 odwiedzin miesięcznie
- Wysyłanie szybkich ofert do obecnych i potencjalnych klientów
- Twoja dedykowana strona internetowa hostowana przez firmę Transporteca pod nazwą Twojej firmy spedycyjnej
Portal Transporteca
Kiedy dodasz swoje usługi kurierskie i ekspresowe, będą one natychmiast dostępne dla odwiedzających na portalu Transporteca. Po określeniu parametrów potrzebnego transportu, każdy użytkownik ma dostęp do wszystkich usług, które spełniają wskazane wymagania. Twoje usługi kurierskie również pojawią się w tym zestawieniu, jeśli tylko zaproponowane ceny będą konkurencyjne.
W przypadku, gdy kilku spedytorów oferuje ten sam produkt kurierski od tego samego kuriera, tylko najlepsze oferty cenowe zostaną pokazane klientowi na ekranie. Tak więc, z reguły, możesz spodziewać się, że otrzymasz rezerwacje z portalu tylko w transakcjach, w których oferujesz konkurencyjne ceny usług.
Szybkie oferty
Aplikacja internetowa Transporteca oferuje drugą opcję otrzymywania rezerwacji. Możesz wykorzystać moc kalkulatora cen, aby opracować Szybkie oferty i wysłać je do swoich obecnych i potencjalnych klientów pocztą e-mail. Udzielenie zespołom ds. Sprzedaży lub obsługi klienta dostępu do aplikacji umożliwia im tworzenie ofert w odpowiedzi na prośby klientów w ciągu kilku sekund.
Wiadomość e-mail do klienta będzie zawierać link do oferty z wyceną. Po kliknięciu na niego, klient będzie mógł dokończyć rezerwację i bezpiecznie zapłacić online, kartą kredytową, albo przelewem bankowym.
Usługa White Label
Transporteca oferuje usługi White Label jako utworzenie dedykowaną podstrony z Twoim brandingiem. Dzięki temu użytkownicy mogą znajdować i rezerwować usługi online. Witryna może znajdować się pod Twoją domeną lub pod domeną Transporteca, ale cała technologia działa na tym samym silniku, który zasila portal Transporteca i Szybkich Ofert. Uruchomienie dedykowanej strony internetowej, na której klienci mogą wyszukiwać i rezerwować usługi transportowe online, nie wymaga zatem żadnej ingerencji technicznej.
Aktywnie promujemy Twoje usługi w portalu Transporteca. W przypadku Szybkich ofert i Twojej dedykowanej strony internetowej dostarczamy technologię zautomatyzowanych cen i rezerwacji online, ale od Ciebie zależy promowanie wykorzystania tych kanałów sprzedaży w Twojej firmie i śród i Twoich potencjalnych klientów.
Otrzymywanie swoich płatności
Aplikacja zawiera saldo finansowe w czasie rzeczywistym, w którym można śledzić płatności otrzymane za rezerwacje. Gdy klient zarezerwuje przesyłkę kurierską lub ekspresową przez dowolny z powyższych kanałów, Transporteca natychmiast wystawi Ci fakturę w ramach samofakturowania (notę kredytową), a jej wartość zostanie dodana do Twojego salda. W ten sposób saldo rośnie przez cały miesiąc w miarę przyjmowania rezerwacji.
Pod koniec miesiąca Ty (lub Twój zespół finansowy) otrzymujesz powiadomienie o przelewie, podsumowujące wszystkie faktury w ramach samofakturowania za dany miesiąc. 15 dnia każdego miesiąca automatycznie inicjujemy przelew bankowy twojego ostatecznego salda z ostatniego miesiąca.
Biorąc po uwagę, że Transporteca wystawia faktury w ramach samofakturowania dla każdej wysyłki i automatycznie przelewa saldo na twoje konto bankowe, nie musisz wystawiać żadnych faktur ani śledzić płatności.
W Transporteca nie istnieją żadne potrącenia. W przypadku rezerwacji dokonywanych przez Transporteca, rezerwacja będzie zawierała podział kalkulacji stawki podstawowej, obowiązujące opłaty dodatkowe oraz twoje marże dla przesyłki kurierskiej. Umożliwia to szybkie i łatwe sprawdzanie faktur otrzymanych od dostawcy usług kurierskich.
Rozpocznij sprzedawać swoje usługi kurierskie online z Transporteca
Rozpoczęcie współpracy z nami jest łatwe. Jeśli masz już podpisane umowy z uznanymi firmami kurierskimi i chciałbyś spróbować sprzedać swoje usługi kurierskie i ekspresowe online, wyślij nam krótkie wprowadzenie na temat Twojej firmy i usług, które zamierzasz zaoferować online, na adres [email protected].
Po otrzymaniu tej wiadomości skontaktujemy się z Tobą, aby skonfigurować profil spedytora w aplikacji Transporteca i pomóc w rozpoczęciu sprzedaży. Po otrzymaniu danych do logowania, powinieneś mieć możliwość zaprezentowania swojej oferty usług kurierskich i ekspresowych online w ciągu godziny – biorąc pod uwagę, że masz gotowe umowy kurierskie. Czekamy na wiadomość od Ciebie! Tutaj możesz przeczytać więcej o sprzedaży transportu online.