Szybki Przewodnik po Incoterms

DAP z odprawą celną

Wszyscy wiemy, że istnieje wiele rzeczy, na które należy zwrócić uwagę,  gdy mamy do czynienia z handlem międzynarodowym. Zwłaszcza międzynarodowe reguły handlu zdają się rodzić wiele pytań od naszych klientów. W poniższym krótkim przewodniku mamy nadzieję wyjaśnić, jak działa opcja DAP, nieznacznie zmodyfikowana przez firmę Transporteca, uzupełniona o odprawę celną.

W handlu międzynarodowym uzgodniono szereg warunków handlowych, znanych również jako Incoterms. Większość krajów na całym świecie uznaje te warunki, co jest korzystne dla wszystkich. Dzięki temu, że zgodziłeś się na konkretny termin handlowy, wiesz dokładnie, kto jest odpowiedzialny za opłacenie każdej z poszczególnych części procesu transportowego.

W skrócie, Incoterms pomaga wyjaśnić dokładnie, kiedy własność, koszt i odpowiedzialność za towar zostaje przeniesiona ze sprzedającego na kupującego.

DAP (skrót od ang. Delivered At Place) – “dostarczone do miejsca” z odprawą celną to interpretacja pierwotnych warunków handlu DAP. W obu przypadkach własność jest przenoszona ze sprzedającego na kupującego w miejscu dostarczenia do nabywcy w miejscu przeznaczenia.

DAP z odprawą celną poza tradycyjnymi warunkami DAP, oznacza, że odprawa celna w miejscu przeznaczenia jest zawarta w cenie transportu, którą zapewnia Transporteca.

W praktyce oznacza to, że podczas wyszukiwania transportu w opcji DAP z odprawą celną na stronie Transporteca, cena widoczna na ekranie obejmuje całkowity transport z Państwa adresu w miejscu pochodzenia do adresu klienta w miejscu przeznaczenia, z wliczoną odprawą celną importową w miejscu przeznaczenia.

DAP z odprawą celną - Szybki Przewodnik

W tym filmie, założyciel i CEO Transporteca, Morten Laerkholm, wyjaśnia naszą wersję reguły handlu międzynarodowego DAP - DAP z odprawą celną, która jest dostępną opcją wysyłki podczas rezerwacji transportu na Transporteca.

Zatem wybierając DAP z odprawą celną, klient nie musi organizować odprawy celnej importowej w miejscu przeznaczenia. Miałoby to miejsce w przypadku handlu na zwykłych warunkach DAP.

W związku z tym, jeśli wystąpią jakiekolwiek formalności, które musi dopełnić klient w miejscu docelowym, na przykład, rejestracja importu lub podanie numeru rejestracyjnego firmy, nadal będziemy musieli skontaktować się z Państwem, aby ustalić te formalności.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o warunkach handlowych, sprawdź nasz post o Intoterms. Jesteśmy również dostępni na czacie, pod adresem e-mail oraz telefonem, aby odpowiedzieć na wszystkie pytania.