Kiedy zlecasz transport w Transporteca, rozpoczynamy proces importu, którego duża część jest zautomatyzowana, aby uniknąć niepotrzebnego czasu oczekiwania i ryzyka opóźnień.
Nie musisz nic robić, chyba że specjalnie Cię o to poprosimy. Wszystkie terminy i dokumenty dotyczące swojego zamówienia znajdziesz w każdej chwili po zalogowaniu się do swojego profilu.
Tutaj możesz przeczytać, jak przebiega cały proces.
Rezerwacja
Proces rozpoczyna się natychmiast po potwierdzeniu rezerwacji. Robisz to na naszej stronie internetowej, wybierając żądaną usługę transportową, podając dane nadawcy, odbiorcy i ładunku oraz płacąc za transport kartą kredytową lub przelewem bankowym.
Po przesłaniu rezerwacji, natychmiast nastąpią dwie rzeczy: 1. Otrzymasz potwierdzenie i 2. skontaktujemy się z Twoim dostawcą.
Potwierdzenie
Otrzymasz potwierdzenie zamówienia e-mailem jako dokumentację transportu, który wykonałeś zamówione i informacje, które ty wprowadzone podczas składania zamówienia.
Kontakt z dostawcą
Po otrzymaniu Twojego zamówienia automatycznie wysyłamy wiadomość e-mail do Twojego dostawcy z kopią. Ta wiadomość e-mail zawiera łącze do strony, na której dostawca musi potwierdzić szczegóły wysyłki, w tym warunki, opis towarów w lokalnym języku oraz sposób pakowania przesyłki. Dodatkowo informujemy Twojego dostawcę, że potrzebujemy listy przewozowej i faktury handlowej, a także wymagań formalnych dotyczących faktury handlowej, aby zapewnić sprawną odprawę celną przy wjeździe do Europy. Zwykle komunikujemy się z Twoim dostawcą w lokalnym języku, ale zawsze dołączamy tłumaczenie na język angielski, abyś mógł śledzić korespondencję.
Jeśli nie otrzymamy odpowiedzi od Twojego dostawcy w ciągu jednego dnia roboczego, automatycznie wyślemy wiadomość wyślij e-mail uzupełniający i spróbuj skontaktować się ze swoim dostawcą telefonicznie. Jeżeli po kolejnym dniu roboczym nie otrzymamy odpowiedzi i zbliża się termin gotowości ładunku podany w rezerwacji, napiszemy do Ciebie i poprosimy o pomoc w skontaktowaniu się z Twoim dostawcą.
Zaletą zapewnienia, że wszystkie informacje są dostępne i prawidłowe już na bardzo wczesnym etapie, jest to, że wykryjemy wszelkie wątpliwości lub nieporozumienia pomiędzy Tobą a Twoim dostawcą, bez wpływu na sam transport i tym samym unikniemy ryzyka opóźnień. Na przykład często spotykamy się z nieporozumieniami między sprzedawcą a kupującym co do terminu handlowego, pod jakim towar powinien zostać wysłany. Termin handlowy decyduje o tym, ile dostawca musi zapłacić w postaci kosztów lokalnych (patrz transporteca.pl/fob-lub-exw), nic więc dziwnego, że dostawca często będzie próbował wysłać towar na przykład na warunkach EXW, mimo że Twoja umowa jest FOB. Zmniejszyłoby to koszty dostawcy. Jeśli wyjaśnimy to natychmiast po zarezerwowaniu transportu, możemy uniknąć przesunięcia daty wyjazdu z powodu brakujących płatności od Twojego dostawcy.
Potwierdzenie od dostawcy
< p>Raz otrzymaliśmy niezbędne informacje od Twojego dostawcy, przeprowadzimy automatyczną walidację w celu zapewnienia jakości. Wysoka jakość danych w całym procesie jest niezwykle istotna, zwłaszcza przy późniejszej odprawie celnej, gdzie dane ze wszystkich źródeł muszą być zgodne (np. sposób pakowania przesyłki, waga i objętość, kody celne i wartość towaru). Jeśli wystąpią rozbieżności, początkowo rozwiążemy je bezpośrednio z Twoim dostawcą, ale w niektórych przypadkach skontaktujemy się z Tobą, aby znaleźć rozwiązanie. Może tak się zdarzyć, jeśli występują rozbieżności w zamówieniu i tym, co podaje dostawca na temat zajmowania miejsca lub wagi towaru.
Przekazanie przesyłki
Gdy wszystkie informacje zostaną potwierdzone, organizujemy fizyczne przekazanie Twojej przesyłki od Twojego dostawcy do naszego partnera w Chinach. Gdy zostanie uzgodnione przekazanie przesyłki, automatycznie Cię o tym poinformujemy.
Fizyczne przekazanie Twojej przesyłki od Twojego dostawcy do naszego partnera w Chinach zależy od warunków handlowych, na jakich przesyłka ma zostać wysłana (patrz < a href=”https://transporteca.pl/fob-lub-exw/”>transporteca.pl/fob-lub-exw). Wyślemy ciężarówkę pod adres magazynu Twojego dostawcy, aby odebrać przesyłkę, albo poinformujemy dostawcę o adresie naszego magazynu, pod który musi on zorganizować dostawę Twojej przesyłki.
Po potwierdzeniu terminu odbioru Twojej przesyłki rezerwujemy miejsce na pokładzie pierwszego dostępnego statku, pociągu lub samolotu, w zależności od wybranego przez Ciebie rozwiązania transportowego. Gdy tylko potwierdzimy wolne miejsce, wyślemy Ci automatyczną aktualizację z przewidywaną datą dostawy na podstawie danego wyjazdu. W większości przypadków będzie to odpowiadać dacie dostawy, o której zostałeś poinformowany podczas dokonywania rezerwacji. Może to jednak nastąpić również wcześniej lub później, jeśli np. Twój dostawca przygotował przesyłkę wcześniej lub produkcja jest opóźniona.
Konsolidacja
Gdy otrzymamy Twoją przesyłkę w naszym magazynie w Chiny, skonsolidujemy to z innymi przesyłkami (nie dotyczy to zamówienia pełnego kontenera). Oznacza to, że pakujemy kontener z przesyłkami od kilku klientów. Gdy tylko kontener (lub paleta w przypadku frachtu lotniczego) jest zapakowany, wysyłamy go do portu, terminalu kolejowego lub lotniska w celu załadunku na statek, pociąg lub samolot.
Wyjazd
Automatycznie kontaktujemy się z naszym partnerem w Chinach następnego dnia po planowanym wysłaniu Twojej przesyłki, aby upewnić się, że wszystko poszło zgodnie z planem. Jeśli na przykład statek jest opóźniony, możemy już sprawdzić, czy ma to wpływ na termin dostawy i przesłać Ci aktualizację. Otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem, gdy Twoja przesyłka będzie w drodze do Europy.
Śledzenie trasy
Gdy tylko Twoja przesyłka wyruszy, rozpoczyna się automatyczny proces śledzenia kontenera, który przesyłka jest ładowana. Oznacza to, że Transporteca otrzyma aktualizację, jeśli na stronie internetowej firmy spedycyjnej pojawią się informacje, że statek przybędzie do portu w Europie wcześniej lub później, niż oczekiwano. Może to mieć miejsce przy złej pogodzie lub jeśli statek pominie zawinięcie do portu na trasie. Po zarejestrowaniu zmian automatycznie otrzymasz e-mail z informacjami i zaktualizowaną datą dostawy.
Odprawa celna
Kilka dni po wysłaniu przesyłki z Chin otrzymujemy rachunek załadunku, co wraz z dokumentami i informacjami, które uzyskaliśmy już od Twojego dostawcy, pozwala nam rozpocząć odprawę celną. Automatycznie upewniamy się, że otrzymaliśmy wszystkie niezbędne dokumenty i informacje oraz sprawdzamy je, zanim przetworzymy Twoją przesyłkę do celów celnych. Podczas odprawy celnej rejestrowany jest u władz rodzaj, wartość i odbiorca towaru, co stanowi podstawę do późniejszego pobrania opłat celnych i dostarczenia przesyłki.
Większość przesyłek frachtu morskiego realizujemy w ciągu w pierwszym tygodniu po wylocie z Chin. Ma to tę zaletę, że w razie jakichkolwiek pytań celnych możemy je wyjaśnić, zanim przesyłka dotrze do Europy. Dokumenty celne możesz już znaleźć na swoim profilu Transporteca, więc jeśli masz jakiekolwiek pytania na ich temat, możemy je wyjaśnić na długo przed przybyciem towaru do Europy.
Przyjazd
Około dziesięć dni przed przybyciem Twojej przesyłki do Europy, po przybyciu wyślemy Ci aktualizację z przewidywaną datą dostawy i procedurą. W tym momencie wszystkie formalności są już gotowe, a Twoja przesyłka może bezzwłocznie przejść przez urząd celny, chyba że zostanie wyjęta do kontroli.
Przygotowanie do dostawa
Dzień po przybyciu Twojej przesyłki do portu zabieramy ją na magazyn, opróżniamy kontener i przygotowujemy do dostawy. Jeśli Twoja przesyłka nie znajduje się jeszcze na paletach, zazwyczaj pakujemy ją na paletach, aby ułatwić samą dostawę.
W tym momencie wyślemy Ci e-mail z informacją o przewidywanym terminie dostawy i prośbą o ponowne potwierdzenie adres dostawy. Jeśli nie możesz odebrać przesyłki w proponowanym dniu, możemy ustalić późniejszy termin dostawy. W większości przypadków jest to bezpłatne.
Dostawa
W dniu dostawy kierowca zadzwoni do Ciebie przed przyjazdem. Dostawa nastąpi w godzinach 8:00. i 16:00 Niestety nie możemy podać konkretnego terminu dostawy w tym dniu.
Dostawa realizowana jest samochodem ciężarowym z podnośnikiem i wózkiem paletowym. Dostawa odbywa się zazwyczaj pod krawężnik lub miejsce w najbliższej okolicy, do którego nasz kierowca może dojechać wózkiem paletowym. Wózek paletowy nie może jeździć po miękkich powierzchniach.
Palety
Jeśli zapakowaliśmy Twój towar na palety, kierowca w zamian zabierze odpowiednią ilość pustych palet, jeśli je posiadasz. Kierowca nie będzie jednak czekał, aż rozpakujesz palety, więc dzieje się tak tylko wtedy, gdy masz dodatkowe palety stojące. Jeśli Twój dostawca spakował towar na paletach, palety te należą do Ciebie.
Dokumenty celne
Ostateczne dokumenty celne otrzymamy 5-10 dni po dostarczeniu przesyłki, które my zostanie automatycznie przesłany do Ciebie e-mailem. Władze wymagają przechowywania tych dokumentów przez 5 lat. Nie musisz ich drukować, o ile możesz znaleźć plik, jeśli Twoja firma zostanie zabrana do kontroli celnej.
Twój profil Transporteca zawsze zawiera wszystkie daty i informacje i dokumenty
Wszystkie daty, informacje i dokumenty dotyczące Twojej przesyłki są na bieżąco zapisywane w Twoim profilu. W ten sposób zawsze możesz się zalogować i śledzić, gdzie znajduje się Twoja przesyłka, lub pobrać dokument lub informacje, jeśli okażą się istotne.